Nightingale (1997)

Yanni Concert at the Beijing Forbidden City

This piece beautifully captures the essence of Chinese music, making it one of the most memorable interpretations by a Western artist I’ve heard! The violin solo at 3:38 and the cello solo at 3:56 are particularly enchanting, casting a spell that could even bring tears to my eyes. It’s said that Yanni composed this piece after being honored with the opportunity to perform in the Forbidden City. He drew inspiration from Hans Andersen’s famous fairy tale “The Nightingale.” The story revolves around a Chinese emperor who adores his nightingale for her beautiful singing. Yet, his attention shifts when he receives a mechanical nightingale encrusted with jewels that plays programmed music. He neglects the real nightingale, who, feeling abandoned, leaves him. When the emperor later falls seriously ill, the real nightingale returns and sings by his bedside, revitalizing him with her melodious presence. This touching moment reminds both him and us of the irreplaceable value of authenticity and natural beauty over artificial creations.

이 곡은 중국 음악의 진수를 아름답게 담아낸, 제가 들었던 음악 중에서 중국 음악에 대한 이해도가 가장 높은 외국인이 작곡하고 연주한 작품입니다! 3분 38초의 바이올린 솔로와 3분 56초의 첼로 솔로는 너무 아름다워서 저도 모르게 눈물이 날 정도입니다. 작곡가인 야니는 자금성에서 공연할 기회를 얻은 후, 한스 안데르센의 유명한 동화 ‘나이팅게일’에서 영감을 받아 이 곡을 작곡했습니다. 이 이야기는 아름다운 노래를 부르는 나이팅게일을 사랑한 중국 황제에 관한 것입니다. 그러나 어느 날, 황제는 보석으로 장식된 노래를 부를 수 있는 기계 나이팅게일을 선물로 받고 나서 점점 진짜 나이팅게일에 대한 관심을 잃어버립니다. 버림받은 것 같은 기분이 든 나이팅게일은 결국 황제를 떠나게 되고, 황제가 나중에 중병에 걸리게 되자, 나이팅게일이 조용히 돌아와 그의 병상 곁에서 노래를 부르며 그를 회복시킵니다. 이 감동적인 순간은 황제뿐만 아니라 우리 모두에게 인위적인 것들보다 자연스러움과 진실한 아름다움(진선미: 真善美)의 가치를 일깨워 줍니다.😄😘🥰

Leave a Reply